Serial entrepreneur
Boris Veldhuijzen van Zanten

Boris Veldhuijzen van Zanten (@Boris) is succesvol serial entrepreneur en mede oprichter van The Next Web.

Boris maakt deel uit van de StartUp Europe Leaders Club, dat is opgericht door Neelie Kroes binnen de Europese commissie. Deze groep heeft als doel een beter startup klimaat in Europa te creëren. Daarnaast fungeren de leden als rolmodel voor Europese startups. Andere leden van deze groep zijn Daniel Ek en Martin Lorentzon (Spotify), Kaj Hed (Rovio) en Niklas Zennström (Skype / Atomico)

The Next Web bestaat uit The Next Web Blog, The Next Web Conference, en TNW Labs. The Next Web Blog is een wereldwijd technologie blog dat is opgericht in 2008. Het blog staat op dit moment tweede op de wereldranglijst van meest populaire technologie blogs en wordt gewaardeerd omdat het als een van de weinige techblogs niet alleen nieuws uit the VS verslaat, maar vanuit de hele wereld.

The Next Web Conference startte in 2006 toen Boris en zijn mede-oprichters een startup, Fleck.com, wilden lanceren en begrepen hadden dat het een goed idee was om dat op een conferentie te doen. Met sprekers als Kevin Kelly, Michael Arrington en Kevin Rose trok de eerste editie van The Next Web meer dan 300 bezoekers en besloten ze deze conferentie ieder jaar te organiseren. Inmiddels is het met meer dan 2000 bezoekers de grootste tech conferentie van Europa en wordt The Next Web ook in Sao Paulo en New York georganiseerd. Verder wordt jaarlijkse de spin-off Kings of Code voor developers in Amsterdam georganiseerd.

Binnen TNW Labs, lanceert TNW zelf verschillende startups. Bedrijven die hieruit voortgekomen zijn zijn onder andere:

Twitter counterSocialStatistics.comPaydro.com,

Pressdoc.comThe Next Web Magazine,

TNW Academy en Inbox Pro.

In 2010 werd Boris uitgeroepen tot Technology Trendwatcher of the year. Zie hier het oordeel van de jury.

Boris studeerde aan de circusschool (in 1987 was hij de enige in Nederland die met 7 ballen jongleerde), hij studeerde Cum Laude af aan de AKI, de kunstacademie in Enschede en aan de Rijksacademie in Amsterdam. Hij zette in 1997 zijn eerste internet bedrijf, V3 redirect services op, een redirect service dat hij in 1999 verkocht aan Fortune City. In 2001 zette hij HubHop, een WIFI hotspot service op, dat hij in 2003 aan KPN verkocht. Als onderdeel van de deal heeft hij tijdelijk als manager bij KPN gewerkt, maar hij ging al snel weer ondernemen.

Met zijn achtergrond als kunstenaar, professioneel jongleur en entrepreneur heeft Boris een interessante combinatie van technologie, kennis en creativiteit in huis. Gebaseerd op zijn ervaring als succesvol serial entrepreneur en internet enthousiasteling in het algemeen, geeft Boris, met zijn anekdotes, een levendig en uniek perspectief op entrepreneurship, innovatie en de huidige technologie trends.